تست اعتياد كوكائين و راه‌هاي منفي شدن آن

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تست اعتياد كوكائين و راه‌هاي منفي شدن آن

۳۰۳ بازديد

آيا مصرف ماده كوكائين با تست‌هاي معمول اعتياد براي ازدواج يا استخدام قابل تشخيص است؟ يا اگر فرد كوكائين مصرف كند مي‌تواند نتيجه تست خود را دستكاري كند؟ آزمايش اعتياد به كوكائين مانند ديگر تست هاي اعتياد بايد توسط متخصصان در مراكز مربوط به اعتياد انجام شود. متخصصان با استفاده از روش هاي آزمايشگاهي مي توانند وجود هر نوع ماده اي را در بدن شناسايي كنند. اما براي تشخيص وجود موادي مثل كوكائين در بدن تنها در يك بازه زماني محدود بعد از مصرف مي توان آن را تشخيص داد. از طرفي تست هاي اعتياد انواع مختلفي داشته و نمي توانند مصرف تمامي مواد اعتيادآور را تشخيص دهند. از طرفي منفي بودن آزمايش نيز هميشه دليل بر عدم مصرف نيست. در ادامه درباره آزمايش اعتياد به كوكائين و موارد منفي شدن تست صحبت خواهيم كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آزمايش اعتياد به كوكائين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

ماده كوكائين چيست؟

ماده كوكائين ماده‌اي روان‌گردان از دسته مواد محرك است، كه از گياه كوكا به دست مي‌آيد. امروزه ماده كوكائين به صورت گردي سفيدرنگ از تلخيص ماده شيميايي داخل برگ‌هاي اين گياه به دست مي‌آيد كه اثراتي به مراتب قوي دارد و از قيمت بالايي برخوردار است. به دليل قيمت بالاي اين ماده و البته عدم توليد آن در ايران تهيه و استفاده از كوكائين در ايران بسيار گران تمام مي‌شود و معمولا مختص اقشار مرفه جامعه است.

گونه ديگري از اين ماده به نام كراك كوكائين نيز وجود دارد كه به دليل تفاوت فرمول و داشتن ناخالصي از كوكائين خالص ارزانتر است، اما عوارض اعتيادزاي شديدتري دارد. كراك كوكائين با كراك هروئين كه در گذشته در ايران رواج پيدا كرد متفاوت است.

 

نحوه مصرف كوكائين

كوكائين پودري سفيدرنگ، نرم، شفاف و كريستالي با طعمي تلخ است كه با موادي مانند شكر يا پودر تالك مخلوط مي‌شود و از طريق استنشاقي، خوراكي، دود كردن، تزريقي و حتا پاشيدن روي دستگاه تناسلي استفاده مي‌شود.

 

نشانه هاي مصرف كوكائين

اثرات كوتاه‌مدت مصرف كوكائين مانند ديگر مواد محرك از جمله آمفتامين‌ها (مثل شيشه) يا MDMA (اكستازي) شامل بالا رفتن انرژي، احساس سرخوشي و چابكي، افزايش ضربان قلب و تنفس، گشادي مردمك چشم، پريدگي رنگ، كاهش اشتها و تعرق شديد و بي‌خوابي مي‌باشد.

اثرات بلندمدت كوكائين مانند هر ماده روان‌گردان ديگري خوشايند نيست. چرا كه باعث احساس سرخوشي اوليه نمي‌شود و فرد صرفا براي حفظ حالت عادي خود مجبور است كه كوكائين را مصرف كند. ديگر عوارض بلندمدت مصرف كوكائين مي‌تواند افسردگي، بي‌خوابي طولاني، كاهش وزن نامتعادل، زخم‌هاي پوستي، پيري ظاهري و مشكلات گوارشي و تنفسي باشد. مصرف طولاني مدت كوكائين حتي مي‌تواند منجر به ايجاد جنون نيز شود.

 

چه زماني تست اعتياد مي گيرند؟

تست‌هاي اعتياد به دلايل مختلف و در موقعيت‌هاي متنوع ممكن است گرفته شود. در شرايط عادي گرفتن تست اعتياد بدون اجازه فرد غيرقانوني است و كسي حق ندارد شما را مجبور به دادن انجام تست اعتياد كند. اما در مواقعي براي به دست آوردن يك موقعيت نياز داريد تا تست اعتياد را اجرا كنيد. براي مثال بعضي از منسب‌ها و مشاغل در كنار گواهي عدم سوءپيشينه از شما درخواست گواهي عدم اعتياد را هم دارند و يا تست‌هاي پيش از ازدواج علاوه بر آزمايش برخي بيماري‌ها شامل تست اعتياد نيز مي‌شود. تنها اگر به خاطر عوارض رواني يا جسمي مصرف مواد به اورژانس مراجعه كنيد، پزشك اورژانس براي اطمينان از مصرف يك ماده و جلوگيري از مسموميت و آسيب جاني، بدون كسب اجازه از شما تست مصرف مواد را تجويز مي‌كند.

 

آزمايش اعتياد به كوكائين

معمولا در كشور ما به دليل اينكه كوكائين ماده متعارف و معمولي نيست تست‌هاي شغلي و ازدواج شامل سنجش ماده كوكائين نمي‌شوند. در اين موارد به سنجش مصرف مشتقات مورفين مانند ترياك و شيره و هروئين و در برخي موارد سنجش مصرف آمفتامين‌ها و مشتقات حشيش بسنده مي‌شود. مگر آن كه خود شما يا همسرتان درخواست آزمايش ماده‌هاي خاصي مانند كوكائين را به آزمايشگاه بدهيد.

 

انواع آزمايش اعتياد به كوكائين

تست مصرف كوكائين از راه آزمايش نمونه خون، بزاق، ادرار و مو قابل اجرا است. استفاده از نمونه خون و بزاق به خاطر آن كه تنها تا چند ساعت پس از مصرف مي‌تواند وجود مواد را نشان دهد معمولا استفاده نمي‌شود. معمول‌ترين روش آزمايش اعتياد به كوكائين استفاده از نمونه ادرار است كه حدود 2 تا 4 روز پس از مصرف، مي‌تواند وجود مواد را نشان دهد. دقيق‌ترين آزمايش اعتياد به كوكائين استفاده از نمونه مو است كه تا حدود 3 ماه پس از مصرف مقدار دقيق مصرف، زمان مصرف و نوع مواد را تشخيص مي‌دهد.

 

ترفندهاي منفي شدن جواب تست كوكائين

براي آزمايش اعتياد به كوكائين معمولا از بسته‌هايي كه اصطلاحا به آن‌ها كيت تست كوكائين گفته مي‌شود يا كيت‌هاي تست چند مواد استفاده مي‌كنند. اين بسته‌ها حاوي يك قطره‌چكان براي ريختن نمونه و يك كاسِت هستند، داخل يك شي پلاستكي نواري كاغذي قرار دارد و قسمتي از آن براي ريختن نمونه مشخص شده است. در قسمت مشخص شده مقداري از نمونه را مي‌ريزند و پس از حدود بيست دقيقه در قسمتي ديگر با پررنگ شدن خطوطي مشخص بر روي كاغذ، مثبت، منفي و يا غيرمعتبر بودن تست تعيين مي‌شود.

عوض كردن نمونه

ريختن ادرار فرد ديگر يا ادرار مصنوعي داخل ظرف نمونه يا عوض كردن نمونه با نمونه فرد ديگر ساده‌ترين روش اين كار است. اين روش معمولا به خاطر مراقبت مسئولان مركز گرفتن نمونه به وسيله آينه روبروي محل نمونه‌گيري و دوربين‌هاي مداربسته چندان قابل استفاده نيست. اما در كشورهاي ديگري وسايلي براي تقلب حرفه‌اي تر وجود دارد كه كيسه حاوي ادرار را در قسمتي از بدن مخفي مي‌كند و به وسيله يك روكش كه بر روي آلت قرار مي‌گيرد به طور نامحسوس نمونه ديگري را وارد ظرف مي‌كنند.

رقيق كردن نمونه

رقيق كردن نمونه هم مانند روش بالا با وارد كردن آب يا موادي ديگر به نمونه انجام مي‌شود و علاوه بر آن كه به خاطر كنترل محل نمونه‌گيري قابل اجرا نيست با آزمايش دقيق‌تر مشخص مي‌شود.

تغيير PH نمونه

با ريختن موادي مانند بزاق، مني، اشك، آبليمو، ناخن، خون و يا چيزهاي ديگر به نمونه، PH آن تغيير مي‌كند و اعتبارش را از دست مي‌دهد. اما اين ترفند نيز با آزمايش دقيق‌تر قابل تشخيص است و راهي مناسب به نظر نمي‌رسد. در اجراي هر كدام از اين سه ترفند در صورتي كه نمونه ادرار مختل شده باشد و آزمايشگاه به نتيجه آزمايش مشكوك شود، تست تكميلي TLC اجرا مي‌شود كه بسيار دقيق‌تر است و ديگر راهي براي كتمان و تقلب باقي نمي‌ماند.

صبر كردن تا سم‌زدايي طبيعي بدن

همانطور كه گفته شد كوكائين پس از چند ساعت از سيستم بزاق و خون خارج مي‌شود و به صورت طبيعي پس از حدود دو تا چهار روز از سيستم ادرار نيز خارج مي‌شود. طولاني‌ترين قسمت دفعي سيستم بدن موها هستند كه تا حدود 3 ماه پس از مصرف وجود كوكانين و زمان مصرف آن را نشان مي‌دهند و نياز به سم‌زدايي طولاني‌تري دارند. اگر شما از مدتي قبل از آزمايش (براي اطمينان حدود يك هفته) كوكائين مصرف نكنيد، ماده از سيستم بدن شما خارج شده و تست با نمونه ادرار مصرف را نشان نمي‌دهد.

روش‌هاي سم‌زدايي سريع‌تر

روش قانوني و بدون تقلب براي منفي شدن آزمايش اعتياد به كوكائين سم‌زدايي يا خارج كردن مواد از سيستم بدن با روش سريع است. نوشيدن آب فراوان باعث افزايش سوخت و ساز بدن و افزايش حجم ادرار شما و در نتيجه خروج سريع‌تر ماده مصرفي از بدنتان مي‌شود. براي بالا بردن سوخت و ساز بيشتر مي‌توانيد از ورزش هم كمك بگيريد. راه ديگر خارج كردن سريع‌تر مواد از بدن مصرف داروهاي ادرار آور است كه به همراه مصرف بيشتر آب، فرايند سم‌زدايي را تسريع مي‌كند. داروهاي مخصوصي نيز براي سم‌زدايي سريع كوكائين مانند هربال كلين وجود دارد كه در كشور ما وجود ندارد و اثرگذاري آن نيز چندان قابل اطمينان نيست.

 

اگر بخواهم كوكائين را ترك كنم!

توصيه ما اين است كه اگر به فكر روشي براي منفي شدن تست كوكائين خود هستيد و به خاطر آن روش سم‌زدايي موقت را امتحان مي‌كنيد با مطالعه و مشورت بيشتر درباره ترك اعتياد كوكائين، به انتخاب اين گزينه هم فكر كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آزمايش اعتياد به كوكائين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : تست اعتياد كوكائين و راه‌هاي منفي شدن آن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.