ال اس دي | نشانه ها و عوارض مصرف ال اس دي

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ال اس دي | نشانه ها و عوارض مصرف ال اس دي

۱۴۲ بازديد

ال اس دي (LSD) اولين بار به عنوان داروي افسردگي توليد شد. اما بعد از گذشت 5 سال از توليد اين دارو اثر توهم زاي آن مشخص گرديد. جوانان از ال اس دي به منظور تجربه يك هيجان و دنياي عجيب استفاده مي كنند. LSD مرز بين خيال و واقعيت را از بين مي برد و تمايز آن براي مصرف كننده دشوار است. معمولا مشكلات موجود در خانواده افراد را به سمت مصرف موادي كه آن ها را از واقعيت دور بكند، سوق مي دهد. به دليل تغيير رفتار و كارهاي عجيبي كه مصرف كننده از خود بروز مي دهد، ممكن است بسيار مضطرب و نگران شده و دست به اقدامات عجولانه اي بزنيد. بهتر است با آگهي از نقش خانواده در ترك اعتياد و دريافت مشاوره ترك اعتياد بهترين روش براي رو به رو شدن با فرد مصرف كننده را اتخاذ نماييد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد و مواد اعتياد آور مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

ال اس دي

LSD ماده توهم زاي نيمه صنعتي كه از تركيب نوعي قارچ و ماده دي اتيل آميد توليد مي شود. ال اس دي گيرنده هاي سروتونين كه در درك و تفسير واقعيت نقش دارند را فعال مي كند. مغز به طور طبيعي محرك هاي اضافه و نامربوط را فيلتر مي كند تا به ادراك صحيح تري از واقعيت دست پيدا كند.

با فعال شدن بيش از حد گيرنده هاي سروتونين محرك هاي نامربوطي در مغز پردازش مي شوند كه ادراك از واقعيت را مخدوش مي كند. با مصرف LSD فرد باور دارد كه چيزي را احساس كرده در حالي كه فقط در مغز او اتفاق افتاده است. گاهي حواس فرد مصرف كننده با يكديگر تداخل مي كنند. به طور مثال مصرف كننده ال اس دي از ديدن صداها يا شنيدن رنگ ها صحبت مي كند. اين نوع از توهم زا به صورت خوراكي و در شكل كپسول، قرص، آدامس و قطره استفاده مي شود و تا 60 دقيقه بعد از مصرف اثرات خود را نشان مي دهد.

 

نشانه هاي مصرف ال اس دي

ال اس دي تأثيرات ادراكي زيادي بر حواس پنج گانه، احساسات و تفكر بر جاي مي گذارد.

بينايي فرد به شكل ديدن رنگ هاي تند، ديد تار، هاله نور، و تغيير در شكل و رنگ اجسام تحت تأثير قرار مي گيرد.

مصرف كننده دچار لرزش، احساس فشار بر بدن و احساس سبكي در سر مي شود.

فرد احساس سرخوشي، خوشبختي، آرامش و زندگي در يك رؤيا دارد و دچار اضطراب و گيجي مي شود. ممكن است تغييرات سريع خلق نيز مشاهده شود.

ادراك زمان در فرد تحريف مي شود، طوري كه ممكن است كند يا تند شدن گذر زمان باشد. افكار غيرمعمول كه با سرعت عبور مي كنند و احساس برتري نيز در اين افراد تجربه مي شود.

 

عوارض مصرف ال اس دي

LSD عوارض متنوعي ايجاد مي كند كه بعضي از آن ها مدتي بعد از مصرف از بين مي روند و بعضي از آن ها نيز اثرات بلند مدت هستند كه در فرد به عنوان عوارض باقي مي مانند.

عوارض كوتاه مدت

يكي از مهم ترين خطرات مصرف ال اس دي پيش بيني ناپذيري آن است. به اين صورت كه هر شخصي به شيوه اي متفاوت از به ال اس دي واكنش نشان مي دهد. ذهنيت، توقعات، افكار، محيط، استرس و خلق فرد در زمان مصرف تأثيري ال اس دي را متفاوت مي كند.

LSD مي تواند باعث احساس بهزيستي و ارتقاء بينش نسبت به خلاقيت و حل مسأله شود. با اين حال با توجه به پيش بيني ناپذيري، احتمال دارد مصرف ال اس دي به يك كابوس واقعي بدل مي شود. ترس شديد، احساس پارانويا و گسست از خويشتن در طي مصرف ممكن است اتفاق بيفتد. گاهي فرد مصرف كننده احساس مي كند كه در حال مرگ است يا در جهنم زندگي مي كند. 

تاثيرات ال اس دي بر جسم عبارتند از:

  • گشادي مردمك ها، افزايش تعريق، افزايش ضربان قلب، افزايش فشار خون و دماي بدن 
  • كاهش اشتها، خشكي دهان، سرگيجه و بي خوابي
  • لرزش، و احساس ضعف و بي حسي 

عوارض بلند مدت

LSD نيز مانند بسياري از مواد اعتياد آور به دوز مصرفي بيشتري در دفعات بعدي نياز دارد، تا فرد را به لذت تجربه شده قبلي برساند. اين روند در ال اس دي بسيار سريع تر طي مي شود. به طور مثال اگر سه روز متوالي يك دوز مشابه مصرف شود، در روز سوم عملا هيچ تأثيري در مصرف كننده مشاهده نمي شود.

اعتياد جسمي به ال اس دي وجود ندارد اما اعتياد رواني آن به حدي شديد است كه مي تواند عوارض و آسيب هاي جدي ايجاد كند. به علاوه مصرف ال اس دي خود عاملي براي ورود به دنياي اعتياد است.

مصرف ال اس دي مي تواند باعث بروز سايكوز به صورت بلند مدت در فرد شود يا در مبتلايان به اسكيزوفرني بيماري را تشديد كند.

فلش بك به معناي ادراك (و نه يادآوري) مجدد توهمات زمان مصرف و اختلال در جهت يابي حتي بعد از يك بار مصرف ال اس دي مي تواند اتفاق بيفتد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد و مواد اعتياد آور مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ال اس دي | نشانه ها و عوارض مصرف ال اس دي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.