طلاق به خاطر ناباروري مرد

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

طلاق به خاطر ناباروري مرد

۱۴۵ بازديد

با وجود پيشرفت علم و درمانِ بسياري از نازايي ها، هنوز هم طلاق به خاطر ناباروري مرد يا زن اتفاق مي افتد. ناراحتي از ناباروري همسر مي تواند براي شما بسيار آزار دهنده باشد. اميدها و آرزوهايتان براي داشتن يك خانواده  كامل از بين رفته است. در اين ميان حرف ها و نيش و كنايه هاي ديگران موضوع را بدتر مي كند. تا جايي كه به فكر طلاق و خارج شدن از اين شرايط افتاده ايد. قوانين نيز ممكن است از شما دفاع نكرده و حق و حقوقي به شما تعلق نگيرد. بهتر است پيش از آنكه اقدامي بكنيد با ما در اين مقاله همراه شويد.


براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق به خاطر ناباروري مرد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

قانون تا كجا از ناباروري مردان دفاع مي كند؟

ناباروري مردان به دلايل مختلف ممكن است ايجاد شود. حق طلاق در برخي از انواع ناباروري به زن داده مي شود، اما در ديگر موارد موضوع نيازمند بررسي است و بنا به تشخيص قاضي راي صادر مي گردد. برخي از دلايل ناباروري مردان عبارتند از:

  • توليد كم اسپرم، انسداد در رسيدن اسپرم يا اسپرم ضعيف
  • بيماري و صدمات فيزيكي
  • سبك زندگي ناسالم (نوشيدن الكل، بودن در معرض اشعه x، استرس، مصرف مواد مخدر يا سيگار و...)
  • ناتواني در برقراري رابطه جنسي 

 

امكان معالجه ناباروري مرد و عدم همكاري همسر

در برخي از درمان هايي كه براي ناباروري مردان پيشنهاد مي شود، زن بايد تحت عمل پزشكي قرار بگيرد. برخي خانم ها حاضر به قبول سختي هاي عمل نشده و طلاق را راه حل آسان تري مي دانند. قانون نيز از اين زنان حمايت كرده و تمام حقوقي كه ضمن عقد ذكر شده پابرجاست. اين ها در شرايطي است كه احتمالا مرد هم خودش پيش از ازدواج به ناباروري خود آگاه نبوده و به اندازه خانم نيز ناراحت و دلشكسته است. جدا شدن و از دست دادن زندگي مشترك نيز به او ضربه اي ديگر زده و حال بايد با شكستي ديگر مواجه شود.

اين در حالي است كه تمام اين اتفاقات مي توانست براي خانم نيز بيافتد. اگر در چنين شرايطي قرار داريد و تصميم به ترك همسر خود هستيد بهتر است يك بار ديگر موضوع را بررسي كرده و راه هاي ديگر را نيز شناسايي كنيد.

نجات يا پايان زندگي مشترك

ازدواج شما ممكن است با عشق و يا بدون عشق صورت گرفته باشد، اما در هرنوع ازدواجي اختلاف نظرها و عدم تفاهم بر سر مسائل كوچك و بزرگ پيش خواهد آمد. نداشتن مهارت هاي ارتباطي به اين اختلافات دامن مي زند. در اين شرايط ناباروري مرد عاملي براي تخليه خشم ها مي شود. طلاق به خاطر ناباروري مرد آن هم زماني كه درمان و يا راه هايي براي جبران اين نقص وجود دارد؛ نشان از مشكلاتي در پس موضوع طلاق است. شايد به جاي آن كه به فكر طلاق به خاطر ناتواني در بچه دار شدن باشيد؛ يك بار ديگر زندگي مشترك خود را مرور كرده و ببينيد چه موضوع ديگري غير از ناباروري همسرتان شما را آزار مي دهد.

شايد فكر كنيد ازدواج تان با عجله و يا كاري اشتباه بوده است و طلاق راهي براي جبران اين اشتباه است. همانطور كه شروع يك زندگي نياز به شناخت و تامل دارد؛ پايان آن نيز يك مرتبه و بدون آن كه تلاشي براي رفع مشكلات شود ممكن است برايتان پشيماني به بار آورد.

نيش و كنايه هاي اطرافيان

در بسياري از مواقع پيش از آن كه مشخص شود ناتواني در بچه دار شدن از طرف مرد است يا زن؛ سيلي از حرف هاي كنايه دار از جانب خانواده مرد نصيب خانم مي شود. ممكن است مردان اين مسائل را پيش پا افتاده بدانند و اقدامي جهت رفع ناراحتي همسرشان نكنند. باز هم در اين شرايط درخواست طلاق به خاطر ناباروري مرد مي تواند تنها راهي براي ابراز خشم و انتقام باشد. اگر در اين موقعيت و يا موقعيتي مشابه قرار داريد؛ شايد برايتان سخت باشد كه زندگي خود را از زاويه اي ديگري ببينيد. مسائل زندگي آن قدر پيچيده شده اند كه شادي روزهاي اول ازدواج تبديل به يك خاطره دور شده اند.

پايان دادن به زندگي مشترك راهي براي خلاصي از تمام اين دردها و مسئوليت هايي است كه ديگر طاقت تحمل شان را نداريد. شايد همين طور باشد و طلاق راهي مناسب و از سر گرفتن يك زندگي تازه باشد. اما آيا به مسائل بعد طلاق و آسيب هاي طلاق فكر كرده ايد؟ اكنون ناتواني همسرتان شما را از داشتن فرزند محروم كرده است، بعد از طلاق چه خواسته اي برايتان ارجحيت خواهد داشت؟

 

چطور يك تصميم مناسب بگيرم؟

در نهايت براي آن كه تصميمي درباره طلاق خود بگيريد، مي توانيد از كساني كه تجربه طلاق داشته اند درباره زندگي شان پرس و جو كرده و از تجربياتشان استفاده كنيد. اما معمولا اطرافيان به خاطر علاقه و نگراني شان، شما را به ادامه زندگي و يا برعكس طلاق تشويق مي كنند، تصميم گيري با چشمان بسته و با مشورت هاي نادرست در آينده براي شما جز پشيماني و اتلاف وقت چيز ديگري به جا نمي گذارد. اما دريافت مشاوره خانواده و مشاوره طلاق به شما اين امكان را مي دهد كه بتوانيد با استفاده از نظرات يك فرد بي طرف يك انتخاب مناسب داشته باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق به خاطر ناباروري مرد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : طلاق به خاطر ناباروري مرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.