طلاق تنها راه درمان خيانت

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

طلاق تنها راه درمان خيانت

۱۶۲ بازديد

به باور بسياري از افراد طلاق به دليل خيانت همسر قابل پذيرش و امري طبيعي است. شايد حق با آنها باشد و خيانت خط قرمز شما باشد. اما پيش از طلاق، بايد علت بروز اين اتفاق مشخص شده و پيامدهاي طلاق را بدانيد. طلاق مسئله ايست كه در جامعه ما به راحتي پذيرفته نمي شود و ممكن است پس از آن از سوي جامعه تحت فشار قرار بگيريد. از سويي خيانت مسئله اي نيست كه قابل گذشت و بخشش باشد. بنابراين در اين مطلب به طور مفصل به مسئله طلاق به دليل خيانتپرداخته ايم و ابعاد مختلف آن را بررسي كرده ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق به دليل خيانت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

چرا خيانت اتفاق مي افتد؟

دلايل خيانت به همسر مي تواند بسيار متنوع و گسترده باشد. شايد عمده ترين علت خيانت، نارضايتي در روابط زناشويي است. سستي از طرف يكي از زوجين يا ناكارآمدي و عدم توافق در مورد داشتن رابطه جنسي مي تواند فرد را به سمت خيانت و ارضاي نياز جنسي بكشاند. نداشتن اعتماد به نفس، مشكلات روانشناختي، تعارضات فرهنگي، مشكلات مالي، انتقام و ... همه مي توانند دلايلي براي خيانت باشند. در هر صورت خيانت قابل توجيه و قابل دفاع نيست اما لازم است قبل از هر تصميمي دلايل آن بررسي شود.

 

آيا هميشه مقصر كسي است كه خيانت كرده؟

ممكن است در نگاه اول همه انگشت اتهام را به سوي كسي كه خيانت كرده ببرند. اما واقعا مقصر اوست؟ هيچكس در زندگي كامل نيست. همه نواقصي دارند كه براي جبران آن دست به كارهاي نادرستي مثل خيانت مي زنند. ممكن است مردي كه خيانت كرده، از همسر خود بابت عدم رفع نيازهاي جنسي خود يا بد اخلاقي هاي او به ستوه آمده باشد و دست به خيانت زده باشد. يا ممكن است زني به دليل عدم برطرف شدن نيازهاي عاطفي و عدم توجه همسرش، براي جبران كمبود هاي رواني خود به سمت كسي برود كه نيازهاي او را برطرف كند.

خيانت هميشه بدترين تصميم در مقابل ناكامي ها و شكايت هاست و شكستن پيمان هاي زناشويي در هيچ آيين و فرهنگي پذيرفته شده نيست. بنابراين لازم است فردي كه خيانت كرده درباره انگيزه ها و فردي كه مورد خيانت واقع شده در مورد احساس خود با يك روانشناس يا زوج درمانگر صحبت كند. اغلب خيانت ها يك مرتبه نبوده و در طول زمان شكل مي گيرند، بهتر است پيش از آن كه خيانتي شكل بگيرد به فكر رفع مشكلات خود با همسرتان باشيد.

 

طلاق يا بخشش خيانت؟

اولين و مهم ترين آسيبي كه خيانت به افراد وارد مي كند، آسيب به اعتماد آن هاست. احياء اعتماد خدشه دار شده بسيار سخت مي باشد. ممكن است فردي كه خيانت كرده با تمام قوا سعي در از سرگرفتن زندگي داشته باشد و از كرده خود پشيمان باشد. در اينجا فرد خيانت ديده، بايد تصميم بگيرد. آيا مي تواند اعتماد خود را برگرداند يا نه؟ در صورتي كه زن يا مرد فكر كند كه خودش هيچ اشتباهي نكرده؛ خيانت همسر را گناهي نابخشودني مي داند و در مقابل فردي كه خيانت كرده از رفتار خود پشيمان نيست، در نتيجه چاره اي جز طلاق باقي نمي ماند.

در اين مسير حضور يك روانشناس متخصص ضروري است. نصيحت ها و رهنمودهاي اطرافيان نمي تواند به عنوان چراغ راه شما باشد؛ چرا كه هر كس بر اساس نظرات شخصي خودش راهنمايي مي كند. بنابراين لازم است كه فقط خودتان، همسرتان و درمانگر در مورد اين مسائل بحث كنند.

 

چرا طلاق نمي گيريم؟

خيلي از مراجعان ما كه اكثر خانم ها هستند، از پيامد هاي طلاق و مسائل فرهنگي پيرامون زن طلاق گرفته مي ترسند و نمي خواهند جدا شوند. تعدادي از سرنوشت فرزندانشان مي ترسند و عده اي هم از نظر مالي يا حمايتي در شرايط مطلوبي به سر نمي برند. در اين شرايط درست است كه طلاق صورت نمي گيرد اما اگر اقدامي از طرف زوجين صورت نگيرد روابط سرد و سردتر شده و باز هم آسيب هايي به زوجين و فرزندانشان وارد مي شود. در واقع زوج از يكديگر طلاق عاطفي مي گيرند.

اگر سرنوشت، شما را به سمت طلاق پيش برد، بايد بدانيد چه چيزهايي براي بازگشت به زندگي بعد از طلاق لازم داريد. استقلال مالي، حمايت خانواده، شرايط فرزندان، فضاي فرهنگي و انگيزه براي ادامه زندگي و ساختن زندگي جديد مي تواند در تصميم گيري بهتر به شما كمك كند.

 

پشيماني بعد از طلاق به دليل خيانت

گاهي فردي كه خيانت كرده و يا فردي كه بخاطر خيانت از همسرش جدا شده پشيمان مي شوند. اين مسئله بسيار حساس است و ممكن است به دليل تصميمات لحظه اي و احساسي، فرد شرايط منطقي پيش روي بازگشت به زندگي را نبيند و بدون فكر سعي در احيا زندگي گذشته بكند.

پشيماني فرد خيانت كار متداول تر است اما چالش زماني است كه فردي كه مورد خيانت واقع شده فكر مي كند اگر تحمل مي كرد، مي بخشيد و در زندگي مي ماند شرايطش بهتر بود. لازم است اگر پشيمان شديد به گذشته برگرديد، خودتان را در زندگي قبلي تصور كنيد و فكر كنيد كه مي توانيد اين حادثه را ناديده بگيريد و براي اصلاح خود و همسرتان تلاش كنيد يا نه.

 

مسائل حقوقي بعد از طلاق

زوجيني كه به سمت طلاق مي روند، بايد نسبت به حقوق و وظايف خود نسبت به جدايي مطلع باشند. خيانتِ هر كدام از زوجين از سوي قانون پذيرفته شده نيست و فردي كه مورد خيانت واقع شده بايد نسبت به حقوق خود آگاه باشد. بسياري از زنان تحت فشار تصميم به طلاق توافقي مي گيرند، در صورتي كه پشتوانه مالي خوبي هم ندارند كه اين مسئله باعث ايجاد مشكلات فراوان ديگري نيز مي شود. شرايط حضانت فرزندان، مهريه و نفقه، شرايط اسكان و ... بايد توسط زوجين بررسي شود. براي آنكه بتوانيد تمامي جوانب را بررسي كنيد بهتر است با يك متخصص در زمينه طلاق صحبت كنيد. مشاوران ما در مركز هنر زندگي مي توانند با ارائه خدمات مشاوره طلاق شما را راهنمايي كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق به دليل خيانت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.


خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : طلاق تنها راه درمان خيانت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.