تكنيك هاي آرام سازي خود

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تكنيك هاي آرام سازي خود

۱۴۹ بازديد

همه شما در زندگي روزمره خود با مشكلات و مسائل مختلفي رو به رو مي شويد كه آرامش روحي و رواني شما را بر هم مي زند. زندگي امروزي با اين نوع استرس ها عجين شده است و  شما هيچ راهي جز كنار آمدن و كنترل اين استرس ها نداريد. يكي از روش هايي كه امروزه به كمك آن مي توان اضطراب هاي روزمره خود را كاهش داد، تكنيك هاي آرام سازي است. در اين مقاله به اين تكنيك ها خواهيم پرداخت.


براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره كاهش اضطراب و آرام سازي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

روش هاي آرام سازي چيست؟

ترس، استرس و اضطراب منجر به انقباض عضلات و آسيب به جسم مي شود. روش هاي آرام سازي، مجموعه اي از تكنيك ها هستند كه در آن ها از شما خواسته مي شود توجه خود را به چيزهاي آرامش بخش جلب كنيد و يا آگاهي خود را بر روي بدنتان افزايش دهيد. به اين ترتيب مي توانيد عضلات خود را شل و سفت كنيد و بدنتان را به آرامش برسانيد. اين روش ها به شما كمك مي كند استرس خود را كاهش دهيد و با آن ها كنار بيايد تا بتوانيد زندگي با كيفيت تري داشته باشد.

 

مزاياي آرام سازي خود

تكنيك هاي آرام سازي مي توانند از راه هاي زير استرس شما را كاهش دهند:

  • كاهش ضربان قلب و فشار خون
  • كم كردن سرعت تنفس
  • افزايش تمركز و اعتماد به نفس
  • كاهش تنش عضلات
  • كاهش خشم و عصبانيت

انواع تكنيك هاي آرام سازي خود

براي ايجاد آرامش بيشتر در خود، روش هاي مختلفي وجود دارد. شما مي توانيد اين روش ها را با كمك متخصصين ياد بگيريد و حتي در خانه و محل كار خود نيز به تنهايي آن ها را انجام دهيد. اين كه از كدام تكنيك استفاده كنيد، فرقي نمي كند، مهم تر از نوع تكنيك، انجام پيوسته و مداوم آن است. اين تكنيك هاي آرام سازي عبارتند از:

تنفس عميق

تنفس عميق يك تكنيك آرام سازي ساده اما قدرتمند است كه با نفس هاي طولاني، آهسته و عميق شناخته مي شود. يادگيري اين روش بسيار آسان است و مي توان تقريبا در هر جايي آن را تمرين كرد. تنفس عميق سنگ بناي بسياري از ديگر اقدامات آرام سازي است.

كليد تنفس عميق اين است كه عميقا از شكم نفس بكشيد و تا آن جا كه مي توانيد هواي تازه وارد ريه هاي خود كنيد. در حالتي راحت بنشينيد، از راه بيني نفس بكشيد و از طريق دهان بازدم داشته باشيد و هوا را با فشار زياد از دهان بيرون بدهيد. همانطور كه نفس مي كشيد، سعي كنيد به آرامي ذهن خود را از افكار و احساسات منفي دور كنيد.

تن آرامي پيشرفته

در تن آرامي پيشرفته شما به طور مكرر قسمت هاي مختلف بدن خود را سفت و شل مي كنيد. اين كار باعث مي شود تا شما تفاوت بين حالت آرامش و حالت تنش در عضلات خود را متوجه شويد و بتوانيد تنش هايي كه همراه با استرس در شما به وجود مي آيد را درك كنيد. در اين روش شما از پا شروع مي كنيد و تا صورت ادامه مي دهيد و تك تك عضلات خود را به ترتيب سفت و شل مي كنيد.

اسكن بدني

اسكن بدن بسيار شبيه تن آرامي پيشرفته است اما شما در آن بر احساسات قسمت هاي مختلف بدن خود تمركز مي كنيد. پس از چند دقيقه تنفس عميق، شما بر يك قسمت از بدن و يا گروهي از ماهيچه ها خود در يك زمان تمركز مي كنيد و سعي مي كنيد هر گونه تنش فيزيكي كه در آن منطقه وجود دارد را با ذهن خود از بين ببريد. اسكن بدن مي تواند به ارتباط بين ذهن و بدن شما كمك كند و باعث افزايش كنترل ذهن بر بدن شود .

ذهن آگاهي

در تكنيك ذهن آگاهي، شما سعي مي كنيد تا براي آرام كردن و دور كردن اضطراب ها از ذهن خود، بر لحظه لحظه زندگي خود آگاهي پيدا كنيد و و رابطه اي واقع گرايانه با آن برقرار كنيد. در ذهن آگاهي شما از افكار، هيجان و احساسات و شناخت هاي خود آگاهي كامل مي يابيد و در پي كنترل كردن آن ها ميرويد. به طور مثال به هنگام غذا خوردن سعي ميكنيد تا تمام تمركز شما بر غذايي باشد كه ميخوريد تا مزه و طعم آن ها را بهترين نحو ممكن درك كنيد و يا اگر در حال صحبت با شخصي هستيد، تنها به او و صحبت هايش توجه كنيد و نه بر چيز ديگري.

تجسم سازي

براي اين تكنيك، شما مي توانيد صحنه ها، مكان ها يا تجربيات آرام بخش خود را در ذهن خود تجسم كنيد تا به شما در كسب كردن آرامش و تمركز كمك كند. براي اين كار، يك مكان آرام را انتخاب كنيد، چشمانتان را ببنديد و يك مكان آرام و راحت كه مورد علاقه شما است را تجسم كنيد. اين تصورات هدايت شده ممكن است به شما كمك كند كه ديد مثبت از خودتان را تقويت كنيد.

يوگا

يوگا مجموعه اي از حركات بدني و كششي در حالت متحرك و ثابت است، كه با تنفس عميق همراه است. يوگا مي تواند انعطاف پذيري، قدرت، تعادل و استقامت را بهبود بخشد و اضطراب و استرس را كاهش مي دهد. اگر حركات يوگا اشتباه انجام شود، آسيب هايي ممكن است اتفاق بيفتد، بهتر است اني تكنيك را از طريق شركت در كلاس هاي گروه، يا حداقل ويدئو هاي آموزشي ياد بگيريد. هنگامي كه اصول اوليه را آموخته ايد، مي توانيد به تنهايي يا با ديگران تمرين كنيد.

ساير تكنيك هايي كه مي توان از آن ها نام برد عبارتند از :

هيپنوتيزم

ماساژ

مراقبه

تاي چي

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره كاهش اضطراب و آرام سازي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : تكنيك هاي آرام سازي خود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.