چه زماني طلاق خوب است؟

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چه زماني طلاق خوب است؟

۱۴۳ بازديد

در چه مواقعي بايد طلاق گرفت ؟ طلاق خوب هم وجود دارد؟ طلاق، واژه اي شايد ترسناك و شايد شيرين؛ شايد رهايي و شايد اسارتي تازه باشد. شايد شما فكر كنيد كه چطور يك روانشناس ممكن است پيشنهاد طلاق به شما بدهد. اما بايد بدانيد كه گاهي زندگي ها آنقدر پر تلاطم و آسيب زا مي شوند كه راهي جز جدايي باقي نمي ماند. اما اينكه چه زماني تصميم شما براي طلاق درست است و چه زماني بايد طلاق بگيريد، مباحثي است كه در اين مقاله به آن پرداخته ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق خوب و شناسايي مواقعي كه بايد طلاق گرفت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 

به درستي طلاق پي ببريد!

در ابتدا بايد اين مساله را بررسي كنيد كه آيا طلاق آخرين راه شماست يا نه؟ در چه صورت مي توانيد به اين نتيجه برسيد؟ براي رسيدن به پاسخ موارد زير را بررسي كنيد.

  1. اگر هنوز احساس مثبت و محبتي به همسرتان داريد، دست نگه داريد و بجاي جدايي به اصلاح فكر كنيد.
  2. اگر هميشه راهتان از هم جدا نبوده و دوره هاي خوبي در زندگي داشتيد، هنوز زمان طلاق نيست.
  3. منطقي يا احساسي بودن دلايل طلاق تان را بررسي كنيد. تصميم هاي احساسي معمولا نتيجه خوبي نمي دهند.
  4. آيا براي جدايي و زندگي بعد از طلاق انگيزه فراوان داريد يا نه؟ اگر بعد از طلاق زندگيتان به بهبود و پيشرفت محسوسي مي رسد مي توانيد درباره طلاق فكر كنيد.
  5. آيا شرايطتان بعد از طلاق نسبت به زندگي بهتر است يا نه؟ اگر مطمئنيد بهتر است پس مي توانيد به سمت طلاق برويد.
  6. اگر دو طرف مواضع مشتركي درباره طلاق داريد، به طلاق فكر كنيد. طلاق بدون توافق معمولا آسيب آن به دو طرف مي رسد.طلاق توافقي مي تواند تا حدودي آسيب هاي طلاق را كاهش دهد.

 

چه زماني به طلاق فكر كنيم؟

هرگز نمي توانيد بنابر تصميم خودتان و صلاح ديد اطرافيان به سمت طلاق برويد. مخصوصا اگر صاحب فرزندي باشيد. هيچطلاق خوبي بدون بررسي توسط روانشناس و اطمينان گرفتن از او اتفاق نخواهد افتاد. برخي از مواردي كه نشان مي دهد شما لازم است به جدايي فكر كنيد به شرح زير مي باشد:

عدم اميد به اصلاح:

گاهي مشكلات شما آنقدر اساسي است و يكي از طرفين يا هر دو مي دانند كه نمي توانند آن را برطرف كنند بايد به طلاق فكر كرد. گاهي مشكلات آنقدر بزرگ نيست كه قابل حل نباشد اما به مرور زمان به دليل نا آگاهي زوجين و عدم درخواست كمك از متخصص، مشكلات كوچك تبديل به غده اي بزرگ و غير قابل حل مي شود.

مطمئن شدن از اشتباه بودن انتخاب:

زماني كه از انتخاب اشتباهتان مطمئن مي شويد، به طلاق فكر كنيد. اطمينان از اشتباه يعني زماني كه شما هيچ اشتراكي با همسرتان نداريد و مي دانيد كه اين اشتراكات به وجود نخواهد آمد.

خيانت بدون پيشماني:

خيانت، مسئله ايست كه شايد به خودي خود دليلي براي طلاق نباشد؛ اما زماني كه همسرتان علاوه بر نياز جنسي، به دنبال ارضاي نياز عاطفي خود هم بوده بايد درباره آن فكر كرد. علاوه بر آن بايد فرد خيانتكار عميقا اشتباه خود را بپذيرد، ارتباط خود با فرد سوم را قطع كرده و اطمينان دهد كه هرگز ديگر اين اتفاق تكرار نخواهد شد. در غير اين صورت مي توانيد بهطلاق به دليل خيانت فكر كنيد.

دور شدن بيش از حد:

بسيار ناخوشايند است كه شما احساس كنيد ديگر هيچ احساس و وابستگي به همسر خود نداريد. اين مسئله زماني حاد مي شود كه شما نشانه هاي اين دور شدن را در ابتداي مسير جدي نگيريد و منتظر باشيد خودش درست شود. خودش درست نمي شود و به مرور زمان كار به جايي مي رسد كه برگشت ممكن نيست.

آزارهاي روحي و جسمي:

اگر همسرتان به طور دائم با سوء استفاده فيزيكي و روحي شما را آزار مي دهد و براي اصلاح نيز كاري نمي كند بايد به طلاق فكر كنيد. گاهي اين رفتار در قالب كتك زدن و درگيري فيزيكي است اما مشكل اصلي زماني است كه همسرتان به طور دائم با صحبت هايش روح و روان شما را بهم مي ريزد. احترام، عزت نفس، غرور و آرامش شما را با چالش رو به رو كرده است.

خواستن بچه:

مسئله ديگر زماني است كه يكي از زوجين بچه مي خواهد و ديگري نمي خواهد. طبيعتا وجود يك فرد ديگر كه باب ميل يك طرف نيست، آسيب هاي زيادي به فرزند و بعد از آن به جامعه وارد مي كند. فرزندي كه محبت يكي از والدينش را نداشته باشد بسيار مستعد آسيب است.

امتحان كردن تمام راه هاي ممكن

اگر مطمئن هستيد كه تمام راه ها براي اصلاح مشكلات و زندگي خود را امتحان كرده ايد و ديگر هيچ راهي براي رفتن وجود ندارد، طلاق بهترين راه است.

 

طلاق در دوران عقد

طلاق در دوران عقد، به دليل عميق نشدن رابطه و نبودن فرزند، آسيب كمتري به زوجين وارد مي كند. برخي از دلايل طلاق در دوران عقد، هزينه هاي زياد شروع زندگي، نداشتن شناخت كافي از همسر، تفاوت واقعيات زندگي با تصورات شما و به طور كلي پشيماني مي باشد. بنابراين لازم است كه در ابتدا و قبل از هرگونه پيوند رسمي، از مشاوره پيش از ازدواج استفاده كنيد تا بتوانيد تا حد زيادي از جدايي ها و مشكلات آينده پيشگيري كنيد. اگر تصميم به طلاق داريد براي جبران مي توانيد راه هاي بازگشت به زندگي بعد از طلاق را در پي بگيريد.

 

به زندگي بعد از طلاق فكر كنيد

هر قدر طلاق، بهترين راه براي ادامه زندگي دو طرف باشد، بايد از آسيب هاي طلاق آگاه بوده و تمام جوانب طلاق را بررسي كنيد. اينكه بعد از طلاق پشيمان مي شويد يانه؟ در صورت داشتن فرزند به آسيب هايي كه فرزندان طلاق مي بينند؟ آيا از نظر حمايتي و مالي توانايي هاي لازم را داريد يا خير؟

به هر حال در نظر گرفتن تمام جوانب به تنهايي امكان پذير نيست. دريافت مشاوره طلاق و صحبت با روانشناسان متخصص، تمام جنبه هاي طلاق را براي شما روشن خواهند كرد و به شما كمك مي كنند كه بهترين تصميم را براي زندگي خود بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق خوب و شناسايي مواقعي كه بايد طلاق گرفت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چه زماني طلاق خوب است؟ 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.