دوست يابي آنلاين

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوست يابي آنلاين

۲۸۵ بازديد

عصر تكنولوژي و ارتباط گسترده انسان ها در تمام نقاط دنيا، باعث پيدايش نوع جديدي از ارتباطات و دوست يابي، به نامدوست يابي آنلاين و اينترنتي شده است. دوست يابي هايي كه گاه به دوستي هايي عميق و حتي ازدواج منجر شده و گاهي به اتفاقات ناخوشايند و آسيب هايي مثل تجاوز، فحشا، اعتياد و قتل ختم شده اند. دوست يابي آنلاين براي شما امكان دسترسي راحت تر را ايجاد مي كند، اما مخالفان دوست يابي آنلاين نيز دلايل و معايب زيادي را برشمرده اند. در ادامه اين مطلب به بررسي مزايا، معايب و ملزومات دوست يابي آنلاين پرداخته ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه دوست يابي هاي آنلاين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

دوستي اينترنتي چيست؟

همانطور كه از نام دوستي اينترنتي معلوم است، اين ارتباطات در بستر اينترنت و شبكه هاي مجازي قرار دارد. ارتباطاتي كه باعث شده انسان ها با هر شرايط و هر نقطه اي از دنيا، بتوانند دوستاني پيدا كنند. دوستاني كه مهمترين مسئله ارتباط، يعني شناخت تا حد زيادي در آن گم است و شناخت محدود به كلمات و تصاوير مي باشد. اما آيا اين شناخت براي دوستي كافي است يا نه؟

بايد بگوييم نه. انسان ها در فضاهاي مجازي امكان نشان دادن واقعيات به گونه اي كه نيست را دارند. افراد امكان كنترل و حتي ويرايش حرف ها و احساساتشان را دارند، اين باعث مي شود حقيقتي به شكل غيري واقعي در ذهن طرف مقابل به تصوير كشيده شود. اصيل بودن لازمه دوستي است و در اينگونه ارتباطات انسان ها مي توانند هركسي باشند.

 

معايب دوستي هاي آنلاين

ارتباطات آنلاين و مجازي، جدا از محاسن، معايب بسيار مهمي دارد كه شما بايد آن ها را در نظر بگيريد. برخي از معايب آن به شرح زير مي باشد.

1- در دوستي هاي آنلاين، ابتدا دلبستگي ايجاد مي شود سپس آشنايي، اين دلبستگي باعث اختلال در شناخت كامل طرف مقابل شده و ممكن است واقعيات ناديده گرفته شود. مخصوصا اگر اين دلبستگي بين دو جنس مخالف و به قصد ازدواج باشد.

2- افراد در اين فضاها، معمولا خود ايده آل را ارائه مي دهند، ايده آلي كه مشخص نيست چقدر به واقعيات نزديك است.

3- افرادي كه دوستي هاي آنلاين را انتخاب مي كنند، از حضور در دنياي واقعي منع شده يا با آن مشكل دارند. اين مسئله مي تواند دليلي براي وجود مشكلات و اختلالات روحي و رواني باشد.

4- اعتماد متقابل در اينگونه روابط معمولا مختل است. ممكن است افرادي كه مي بينيد با چندين نفر در ارتباط باشند و مقايسه ها و سوءظن ها در اينگونه آشنايي ها بسيار زياد است.

5- به دليل بودن تعداد زيادي از افراد همفكر و همسن در اين فضا، ممكن است دوري از خانواده، انزوا و افسردگي را به بار بياورد.

 

مزاياي دوستي هاي آنلاين

امكاني كه تكنولوژي براي افراد فراهم مي آورد، آشنايي با انسان هاي مختلف، فرهنگ هاي مختلف و تجربيات تازه ايست كه ممكن است به دليل بعد مسافت، امكان ارتباط حضوري وجود نداشته باشد. برخي از مزاياي دوستي هاي آنلاين به شرح زير مي باشد:

1- امكان پيدا كردن كساني كه علايق و نگاه به زندگي مشتركي با شما دارند.

2- به دليل وجود محدوديت هاي فرهنگي، امكان ارتباط و آشنايي نزديك پيش از ازدواج وجود ندارد و افراد مي توانند از اين طريق شناختي نسبي از هم پيدا كنند. اما اين ارتباط نبايد طولاني شود.

3- امكان انتخاب بين تعداد زيادي از افراد كه شبيه شما هستند وجود دارد.

 

اصول ايجاد رابطه عميق

دو اصل مهم براي ايجاد يك دوستي سالم و شناخت و دلبستگي درست وجود دارد كه معمولا در دوستي هاي آنلاين وجود ندارد؛ اصل مجاورت و اصل همزماني.

اصل مجاورت:

اين اصل به شما مي گويد كه در دو فرد، بر اساس قرار گرفتن در محيط مشترك و نزديكي از نظر موقعيت فيزيكي و مكاني، دلبستگي و تعلق خاطر به وجود مي آيد. مثل حضور در همسايگي، همكلاسي بودن در مدرسه يا دانشگاه و يا همكاري در محيط كار.

اصل همزماني:

اين اصل كه تا حدودي وابسته به اصل مجاورت است، مي گويد كه دو فرد بايد به طور همزمان و در يك بازه زماني مشخص كنار هم قرار بگيرند. همزماني دو محرك باعث وابستگي مي شود. در واقع دو بعد مكان مشترك و زمان مشترك براي ايجاد تعلق لازم است.

 

سخن آخر

به دليل ناپايداري بيشتر در دوستي هاي اينترنتي، بايد وابستگي خود را به اين فضاها كنترل كنيد. بايد توانايي تنها بودن و لذت بردن از تنهايي خود را داشته باشيد و براي فرار از تنهايي، دل به تصميم ها و افراد اشتباه ندهيد. خودتان بهترين دوست خودتان باشد تا بتوانيد مواقع لازم از تنهايي خود لذت ببريد. براي داشتن دوست خوب بايد تلاش كرده و نكاتي را رعايت كنيد. پيش از آن بررسي كنيد كه چرا يك دوست خوب نداريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه دوست يابي هاي آنلاين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : دوست يابي آنلاين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.