چطور همسرم را آرام كنم؟

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چطور همسرم را آرام كنم؟

۱۳۹ بازديد

احتمالا براي آرام كردن همسر خود بسياري از راه هايي كه در ذهن داشتيد را انجام داده ايد. گاهي موفق به آرام كردن همسر خود شده ايد. اما در مواقعي نه تنها نتوانسته ايد او را آرام كنيد بلكه خودتان در آتش خشم او گرفتار شده ايد؛ پس از او فاصله مي گيريد. عصبانيت ها و خشم همسرتان علاوه بر لطمه اي كه به رابطه ميان شما مي زند، يك نوع الگوي رفتاري نامناسب براي فرزندانتان نيز مي باشد. نقش شما به عنوان همسر براي تسكين دردهاي او بسيار اهميت دارد. شما به عنوان همسر شايد نتوانيد مشكلات او را حل كنيد، اما مي توانيد با پشتيباني و حمايتتان او را در برابر هر ناملايمتي مقاوم تر كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط با همسر و آرام كردن همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

در زمان عصبانيت همسرم چه كنم؟

واكنش هر كس در زمان عصبانيت متفاوت است. اما پيش از هر چيز شما مي توانيد براي آرام كردن او و حفظ آرامش محيط اقداماتي انجام دهيد كه در چهار مرحله آن ها را شرح مي دهيم:

آرام باشيد و آرام بمانيد

وقتي همسرتان عصباني مي شود شما به صورت ناخودآگاه واكنشي به اندازه عصبانيت او نشان خواهيد داد. در اين زمان عقب بايستيد، آرامش خود را حفظ كنيد و پيش از آن كه واكنشي نشان دهيد، سعي كنيد تحت تاثير عصبانيت او قرار نگيريد. با حفظ آرامش بهتر مي توانيد فكر كنيد. مي توانيد با مطالعه مقاله راهكارهايي براي يافتن آرامش به اين هدف دست يابيد. 

از ديد همسرتان به موضوع بنگريد

سعي كنيد علت عصبانيت همسر خود را بفهميد. آيا روز بدي داشته؟ آيا خسته است؟ در مورد موضوع خاصي نگران است؟ علت خشم او هر چه كه باشد رفتار نامناسب او را توجيه نمي كند. اما پي بردن به علت نا آرامي هايش به شما كمك مي كند تا در مورد موضوعي كه او را به اين حال دچار كرده صحبت كنيد. به اين صورت بيشتر مي توانيد به آرام شدن همسرتان اميدوار باشيد. در نظر داشته باشيد كه گاهي افسردگي و يا نداشتن مهارت هاي ارتباطي در همسرتان و يا خود شما مانع از آرامش دادن به همسرتان مي شود. در اين زمان بهتر است از كمك حرفه اي يك مشاوره روانشناسي بهره مند شويد.

سرزنش نكنيد

كلامي كه براي آرام كردن او استفاده مي كنيد بسيار اهميت دارد، جملاتي مثل؛ "سعي كن آرام باشي، داد نزن"، كمكي به آرام كردن او نمي كند. از خود همدردي و پذيرش نشان دهيد. براي اين كار تنها به حرف ها اتكا نكنيد، تاثير ارتباط غير كلاميبيشتر از حرف ها مي باشد. به او بفهمانيد او را درك مي كنيد. براي مثال مي توانيد بگوييد " به نظر عصباني و خشمگين مي آيي، بگو چه چيزي تو را انقدرناراحت كرده".

در احترام گذاشتن پا فشاري كنيد.

هر كسي ممكن است در زمان عصبانيت حرف ها يا كارهايي بكند كه بعدا از آن ها پشيمان شود. پس در زمان عصبانيت اگر به حرف هايي كه مي زند پاسخ دهيد موضوع بدتر مي شود. اگر شروع به سرزنش و دعوا با شما كرد بهتر است خود را از آن موقعيت خارج كنيد و براي حل مسئله از او بخواهيد در زماني كه آرام است پيش شما بيايد. براي مثال همسرتان با عصبانيت شروع به دعوا و سرزنش شما مي كند؛ به آرامي به او بگوييد " مي دونم عصباني هستي، من هم دلم مي خواهد به حرف هاي تو گوش دهم، اما تا زماني كه بتواني با من با احترام صحبت كني به آشپزخانه مي روم". برخورد صحيح در زمان دعوا در بسياري از موارد باعث تمام شدن بحث مي شود.

اگر خشم همسر شما باعث آسيب جسمي يا رواني به شما مي شود، بهتر است از يك نفر سوم درخواست كمك كنيد. دخالت خانواده ها در اين شرايط مي تواند شكاف رابطه شما را بيشتر كند؛ پس بهتر است از يك فرد بي طرف در خواست كمك كنيد. مشاوره خانواده به طور ريشه اي مي تواند چرخه هاي معيوب ارتباطي و علت ناآرامي ها را به صورت ريشه پيدا و حل كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط با همسر و آرام كردن همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : چطور همسرم را آرام كنم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.