نشانه ها و راه هاي پيشگيري از آلزايمر

هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نشانه ها و راه هاي پيشگيري از آلزايمر

۱۴۵ بازديد

آلزايمر يكي از انواع بيماري هاي زوال عقل است كه در بين عموم مردم به عنوان بيماري فراموشي شناخته مي شود. اما آيا هميشه فراموشي نشانه اي از بيماري آلزايمر است؟ اگر پا به ميانسالي گذاشته ايد فراموشي هاي جزئي طبيعي مي باشند. براي مثال نام يكي از دوستان را به ياد نمي آوريد اما بعد از كمي فكر كردن يا حتي چند ساعت آن را به خاطر مي آوريد؛ اين حالت نشانه اي از يك مشكل جدي نمي تواند باشد. اما اگر فراموشي مشكلات جدي را در زندگي روزمره شما ايجاد كرده باشد، ممكن نشان دهنده احتمال ابتلا به آلزايمر باشد. در اين شرايط با شناسايي زود هنگام نشانه هاي اوليه مي توانيد از پيشروي بيماري جلوگيري كنيد. در ادامه درباره علائم، نشانه ها و درمان بيماري آلزايمر خواهيم پرداخت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان آسيب هاي مغزي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

آلزايمر را چطور بشناسيم؟

آلزايمر يك بيماري مغزي است كه به صورت تدريجي باعث كاهش حافظه، تفكر و استدلال مي شود. از دست دادن حافظه به گونه اي كه زندگي را مختل كنند مي تواند نشانه اي از آلزايمر يا ساير بيماري هاي زوال عقل باشد. با روش هاي در ادامه به علائمي كه نشان دهنده بيماري آلزايمر است اشاره كرده ايم، در صورت ديدن اين نشانه ها آن ها را ناديده نگيريد.

1- فراموش كاري هايي كه زندگي روزمره  تان را با مشكل مواجه كند

2- اخيرا براي برنامه ريزي و حل مسائل با چالش و ناتواني رو به رو شديد

3- كارها و وظايف روزمره را به سختي به پايان مي رسانيد

4- فراموش كردن و گيج شدن درباره زمان و مكاني كه در آن هستيد

5- درك تصاوير ديداري و فضايي برايتان سخت شده است

6- به تازگي كلمات براي حرف زدن و نوشتن به خاطرتان نمي آيد

7- جاگذاشتن وسائل در جاهاي مختلف

8- در صورت طولاني شدن مبحث نمي توانيد موضوع را پيگيري كنيد

9- كاهش ويا ضعيف شدن قضاوت

10- كناره گيري از كار و فعاليت هاي اجتماعي

11- تغييرات خلقي و شخصيتي

 

آيا آلزايمر باعث مرگ مي شود؟

آلزايمر ارتباطات عصبي مغز را تخريب كرده و به تدريج بيمار در انجام امور معمولي مثل؛ راه رفتن، غذا خوردن و بلعيدن دچار مشكل مي شود. اين بيماي باعث كوچك شدن و تخريب مغز مي شود اما آلزايمر شما را نمي كشد، بلكه عواقبي كه در اثر كاهش عملكرد مغز دچارش مي شويد منجر به مرگ مي شود. عدم توانايي در بلع يكي از خطرناك ترين عواقب اين بيماري است. اكثر بيماران آلزايمر در اثر پنومنويا آسپيراسون (وقتي كه غذا يا مايعات به جاي آنكه وارد مري شوند وارد ناي شده و موجب عفونت شش ها و خفگي مي شود) مي ميرند.

 

راه هاي پيشگيري از آلزايمز

از آن جا هنوز به طور دقيق علت ابتلا به آلزايمر مشخص نشده است در نتيجه نمي توان روشي دقيقي براي پيشگيري از ابتلا به آن توصيه كرد. اما طبق مطالعات با برخي اقدامات مي توان خطر ابتلا را كاهش داد. براي اين منظور شما مي توانيد عادات و روش هاي زير را در زندگي خود پياده كنيد.

  • داشتن فعاليت جسماني و ورزش علاوه بر تضمين سلامت شما باعث شادابي مي شود.
  • رژيم غذايي مناسب و سالم را پيش بگيريد.
  • سعي كنيد در هر مرحله اي از زندگي به دنبال يادگيري و فراگيري مهارتي جديد باشيد.
  • در فعاليت هاي دسته جمعي و اجتماعي شركت كنيد.
  • خواب كافي به خصوص خواب در شب سلامت مغز شما را تضمين مي كند.
  • استرس و اضطراب را از خود دور كرده و راه هاي كنترل و مديريت استرس را بياموزيد.
  • از سيگار و نوشيدن افراطي الكل بپرهيزيد.
  • وزن و فشار خون خود را دائم چك كرده و تحت كنترل داشته باشيد.

 

آلزايمر قابل درمان است؟

در حالي كه هنوز هيچ درمان قطعي براي درمان آلزايمر يافت نشده است گزينه هاي دارويي و غير دارويي براي كاهش علائم و بهبود كيفيت زندگي بيمار وجود دارد.  متيل تينينيوم كلرايد (رِمبِر) يكي از اين داروهاست كه تنها باعث كنترل و كاهش نشانه ها مي شود. كوهنوردي نيز يكي از فعاليت هايي است كه سرعت پيشروري بيماري را كاهش  مي دهد. در نهايت بيماربا كمك متخصص مي تواند ياد بگيرد كه چگونه بيماري خود را كنترل كرده و با آن زندگي كند. خانواده و اطرافيان بيمار ممكن است بسيار تحت تاثير قرار گرفته و دچار معضلاتي شوند. مشاوره خانواده براي كنار آمدن با سختي هاي بيماري و يافتن راه هايي براي كمك به بيمار، موثر واقع خواهد شد. روش هاي درمان فراموشي و تقويت حافظه نيز مي تواند مفيد باشند.

 

غذاها و ويتامين هاي مورد نياز براي پيشگيري و درمان آلزايمر

يكي از مهم ترين و موثرترين مواد براي محافظت از بدن در برابر آلزايمر آنتي اكسيدان ها مي باشند. آنتي اكسيدان هاي مواد طبيعي و مغذي هستند كه از بدن و مغز شما در برابر مولكول هايي به نام راديكال آزاد محافظت مي كنند. مولكول هاي راديكال آزاد باعث آسيب به سلول هاي بدن شده و يكي از عوامل سرطان، بيماري هاي قلبي و آلزايمر مي باشند. آنتي اكسيدان ها در مواد غذايي مختلفي مثل ميوه ها (به خصوص ميوه هايي با رنگ قرمز)، سبزيجات، چاي، فلفل و ... يافت مي شوند.  

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان آسيب هاي مغزي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  نشانه ها و راه هاي پيشگيري از آلزايمر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.